obronca.com.pl

Biznes IT Marketing Finanse

Jak zyskać lojalnych klientów
Biznes

Jak zyskać lojalnych klientów?

Branża e-commerce, mimo corocznych wzrostu wartości, jest bardzo konkurencyjna, co oznacza w praktyce, że prowadząc sklep internetowy, należy naprawdę mocno powalczyć o klienta. Pozyskanie lojalnych konsumentów jest kilkukrotnie droższe niż utrzymanie dotychczasowych. Naturalnym wyzwaniem dla marki jest więc zdobycie lojalnych klientów. W jaki sposób to osiągnąć? Oto kilka wskazówek!

1. Tradycyjne wabiki

Ludzkiej natury nie da się oszukać – uwielbiamy otrzymywać prezenty, co było wykorzystywane w strategiach sprzedażowych jeszcze na długo przed pojawieniem się e-sklepów i samego internetu. Współczesne możliwości e-commerce nie wykluczają stosowania tradycyjnych metod budowania lojalności klientów. Dlaczego warto rozważyć tworzenie promocji cenowych, prezenty w formie gratisów dodawanych do zakupów, programy lojalnościowe promujące wiernych zakupowiczów, a także wynagradzające za polecenie marki kolejnemu klientowi.

2. Content marketing

Sklepy internetowe bardzo chętnie inwestują w content marketing dostrzegając, że pomaga on w budowaniu lojalności wśród klientów. Wartościowe treści stanowiące źródło cennych porad, a nawet rozwiązujące problemy odbiorców stawiają markę w roli eksperta, ale także doradcy. Tradycyjną formą content marketingu jest prowadzenie bloga, publikowanie ebooków, jednak współcześni odbiorcę coraz mocniejsze cenią materiały w formie wideo. W content marketingu zazwyczaj nie chodzi o bezpośredni wzrost sprzedaży, ale właśnie budowanie wizerunku i relacji z konsumentami, które z czasem przekładają się na wzrost sprzedaży.

3. Social selling

Marki od dawna wykorzystują media społecznościowe do promocji – w formie reklam, a obecnie nawet prowadząc bezpośrednią sprzedaż. Z kolei social selling to strategia polegająca na budowaniu relacji z klientami w oparciu o media społecznościowe. W zakres tych aktywności wchodzi wspomniany już content marketing, ale również bezpośrednie interakcje z odbiorcami, które mają przywiązać ich do marki. Przy dobrym brandingu, sprawnej komunikacji i trafnym określeniu grupy docelowej dzięki social selling wokół marki wytwarza się społeczność.

4. Perfekcyjny proces zakupowy w e-sklepie

Dbając o lojalność klientów nie wolno pomijać customer experience. Zbiór doświadczeń wynikających z pierwszych zakupów zadecyduje o tym, czy klient będzie wracał do konkretnego sklepu w przyszłości. Oprócz ceny i jakości towaru współczesnych konsumentów interesuje również szybka ścieżka zakupowa, a także obecność preferowanych przez nich płatności za zakupy oraz sposobów dostawy towaru.

Sprawne i niedrogie dostawy można zapewnić klientom wybierając tanie przesyłki kurierskie Sendit.pl. Ten broker kurierski udostępnia sklepom internetowym możliwość zautomatyzowania zamówień, atrakcyjne stawki oraz różnorodność form dostawy – od tradycyjnych kurierów i poczty, poprzez placówki partnerskie, po najbardziej popularne obecnie w Polsce paczkomaty. Więcej na temat tego rozwiązania można przeczytać pod adresem: https://www.sendit.pl/cennik/cenniki-krajowe/dpd.

5. Zbieranie informacji na temat klientów

Aby odpowiadać na potrzeby klientów i budować z nimi relacje, należy ich dobrze poznać. W tym celu warto korzystać z narzędzi monitorujących internet w poszukiwaniu opinii dotyczących danej marki. Innym dostępnym narzędziem są ankiety satysfakcji konsumentów, wysyłane do nich po każdych sfinalizowanych zakupach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.